Szkoła Rodzenia w Nowym Targu istnieje od kwietnia 2005 roku. Do jej założenia zainspirowało nas szkolenie prowadzone przez Fundację Rodzić po Ludzku, które promowało nowe podejście do porodu bardziej skoncentrowane na kobiecie i jej potrzebach. To przekonało nas do zupełnie innego spojrzenia na naszą pracę i zmieniające się oczekiwania młodych kobiet.

Jako położne pracujemy w nowotarskim szpitalu już ponad 20 lat. To czas intensywnych przemian nie tylko na polskich salach porodowych, ale też w naszym prywatnym życiu. Znacznie łatwiej jest nam zrozumieć to, co czuje kobieta w okresie okołoporodowym bo same tego doświadczyłyśmy – obie jesteśmy szczęśliwymi matkami. Każda kobieta jest dla nas inna i wyjątkowa. Staramy się każdą z nich jak najlepiej przygotować na zmiany które zajdą nie tylko w jej życiu, ale też życiu najbliższych jej osób.  

mgr Wioletta Krauzowicz

Specjalista pielęgniarstwa położniczego

Specjalista pielęgniarstwa ginekologicznego

mgr Małgorzata Rokicka

Specjalista pielęgniarstwa położniczego

 

Od 25 lat jestem położną, szczęśliwą żoną i mamą trójki dzieci.

Na co dzień pracuję na bloku porodowym w nowotarskim szpitalu. Każdy poród jest dla mnie czymś jedynym i wyjątkowym. Sama z doświadczenia wiem, jak ważna jest obecność kompetentnej i wspierającej położnej, dlatego dokładam wszelkich starań, by każda rodząca czuła się bezpiecznie, a także, by zrozumiała, że to właśnie jej odwaga, determinacja i wysiłek doprowadziły ją do osiągnięcia wymarzonego celu, jakim jest urodzenie dziecka. Moim celem w prowadzeniu Szkoły Rodzenia jest uświadomienie kobiet, jak przebiega poród i jak wielka jest siła i mądrość ich ciała w tym ważnym dla nich czasie.

Wykształcenie:
– Medyczne Studium Zawodowe w Zabrzu
– UJ Collegium Medicum Wydział Nauk o Zdrowiu– Położnictwo (studia licencjackie)
– Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych  –  specjalność Promocja Zdrowia i Wspomaganie Rozwoju           (studia magisterskie)
– Program Pomocy Psychologicznej w ujęciu Gestalt
– Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa ginekologicznego
– Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa położniczego

Dodatkowe szkolenia m.in.
– Edukacja i wsparcie kobiety w okresie laktacji
– Wykonanie i interpretacja zapisu KTG
– Resuscytacja krążeniowo-oddechowa
– Resuscytacja krążeniowo-oddechowa noworodka
– Monitorowanie dobrostanu płodu w czasie ciąży i podczas porodu                            – Porozumiewanie się z pacjentem. Elementy komunikacji interdyscyplinarnej

Jestem położną z 25 letnim stażem, żoną i mamą Olgi i Maksyma.

Od początku swojej pracy zawodowej związana jestem z nowotarskim szpitalem, pracując na bloku porodowym, a także z rodzicami w Szkole Rodzenia. Narodziny każdego nowego życia są dla mnie wielką satysfakcją, tajemnicą i radością.  Będąc z kobietą w najważniejszym momencie jej życia, zawsze dążę do tego, aby poród okazał się wyjątkowym i cudownym przeżyciem. Jaką jestem położną? Taką, jaką sama chciałabym mieć przy sobie. Codziennie odkrywam jakie możliwości i jaka niesamowita siła drzemie w kobiecie i to staram się przekazywać przyszłym rodzicom podczas spotkań edukacyjnych w Szkole Rodzenia. Natura jest niesamowita, trzeba tylko umieć jej słuchać. Kocham to co robię, to mój świat, to moja pasja. Każdego dnia mogę powiedzieć: „ Jestem położną i jestem z tego dumna”.

Wykształcenie:
– Medyczne Studium Zawodowe w Krakowie
– UJ Collegium Medicum  Wydział Nauk o Zdrowiu– Położnictwo                   (studia licencjackie)
– Wyższa Szkoła Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych  –  specjalność Promocja Zdrowia i Wspomaganie Rozwoju                           (studia magisterskie)
– Specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa położniczego

Dodatkowe szkolenia m.in.
– Edukacja i wsparcie kobiety w okresie laktacji
– Wykonanie i interpretacja zapisu KTG
– Resuscytacja krążeniowo-oddechowa
– Resuscytacja krążeniowo-oddechowa noworodka
– Monitorowanie dobrostanu płodu w czasie ciąży i  podczas porodu
                –  Opieka nad kobieta ciężarną, rodzącą i położnicą                                          – Porozumiewanie się z pacjentem. Elementy komunikacji interdyscyplinarnej